E-Mail Instellingen

Benodigde gegevens

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een
e-mailadres hebt aangemaakt of hebt gekregen.
Voor het instellen heb je de volgende gegevens nodig:

  1. E-mailadres
  2. E-mailgebruikersnaam
  3. E-mailwachtwoord
  4. Server voor inkomende e-mail
  5. IMAP of POP3
  6. Server voor uitgaande e-mail (SMTP)

Klik hier voor een outlook voorbeeld

Server inkomende post

      1. ‘Hostnaam’: srv01.seegers-ict.nl
      2. Poort: 993 / SSL/TLS
      3. ‘Gebruikersnaam’: naam van de e-mailbox (meestal je emailadres).
      4. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.

Server uitgaande post

Situatie A: Gebruik de Uitgaande e-mailserver (SMTP) van Seegers ICT. (AANBEVOLEN)

      1. ‘Hostnaam’: srv01.seegers-ict.nl
      2. Poort: 465 / SSL/TLS
      3. ‘Gebruikersnaam’: naam van de e-mailbox (meestal je emailadres).
      4. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.

Situatie B: Gebruik de SMTP server van uw telefoonaanbieder

Wil je gebruik maken van de uitgaande e-mailserver van jouw internet aanbieder dan kan je de onderstaande gegevens gebruiken.

      1. ‘Hostnaam’: de naam van de uitgaande SMTP e-mailserver van je
        internetprovider (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl).
        Vodafone SMTP email instellingen:
        Server uitgaande post
        Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl
        Gebruikersnaam: mail06xxxxxxxx@vodafone.nl (vul bij 06xxxxxxxx uw 06-nummer in) Wachtwoord: uw myVodafone wachtwoord
        Gebruik SSL: Nee
        Serverpoort: 587
        KPN SMTP email instellingen:
        Server uitgaande post
        Hostnaam: mail.kpnmail.nl
        Gebruik SSL: Nee
        Serverpoort: 25
        Telfort SMTP email instellingen:
        Server uitgaande post
        Hostnaam: smtp.telfortmail.nl
        Gebruik SSL: Nee
        Serverpoort: 25
        T-Mobile SMTP email instellingen:
        Server uitgaande post
        Hostnaam: smtp.gprs.t-mobile.nl
        Gebruik SSL: Nee
        Serverpoort: 25
      2. ‘Gebruikersnaam’: laat je in de meeste gevallen leeg.
      3. ‘Wachtwoord’: laat je in de meeste gevallen leeg.
      4. Tik op ‘Volgende’. Je instellingen worden nu gecontroleerd, dit kan een
        paar minuten duren.
      5. Tik op ‘Ja’ bij de vraag of je zonder SSL verder wilt gaan.
      6. Het volgende scherm verschijnt. Tik ‘Notities’ uit en tik op ‘Bewaar’.
        Je e-mailaccount is aangemaakt

Problemen bij het instellen van e-mail op je iPhone/iPad/Android

        1. Maak je geen gebruik van Uitgaande e-mailserver (SMTP) van Seegers ICT
          en krijg je tijdens het aanmaken van een e-mailaccount de melding ‘De
          SMTP-server reageert niet.
          Controleer de gegevens voor de uitgaande e-mail.
          Tik op ‘Instellingen’, scroll naar beneden en tik op ‘E-mail,
          contacten, agenda’s’. Tik op je e-mailaccount, tik op je e-mailadres en
          vervolgens op de server voor uitgaande e-mail (hoofdserver). Controleer of
          de poort op 465 staat. Kun je hierna nog geen e-mail versturen, neem dan
          contact op met je internetprovider.
        2. Ik krijg een melding dat mijn e-mailbox is geblokkeerd (locked).
          Als je POP gebruikt kan een conflict ontstaan met een ander e-mailprogramma.
          Voorkom deze melding en stel je emailprogramma in met IMAP.
        3. Je emailprogramma kan geen e-mails verwijderen.
          Krijg je een foutmelding als je e-mails verwijdert of verplaatst? Volg de
          stappen onder ‘Configureren IMAP-mappen en inkomende server’.
        4. Je emailprogramma blijft continu doorladen bij het controleren.
          iPhones/iPads/Android hebben soms enige tijd nodig om de
          opgegeven instellingen te controleren. Soms duurt dit wel vijftien
          minuten.

Instellingen voor iPhone/iPad